آخرین مطالب
خانه / خدمات امداد بیمه / پیشگیری از جریمه

پیشگیری از جریمه

یادآوری پرداخت حق بیمه سازمان تامین اجتماعی
جهت پیشگیری از جریمه کارفرمایان و بیمه شدگان (سامانه ارسال پیامک)


با توجه به مشکلات روزمره و مشغله کارفرمایان و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی، همواره احتمال فراموش کردن پرداخت حق بیمه در مهلت مقرر وجود دارد لذا امداد بیمه در اقدامی منحصر بفرد جهت پیشگیری از جریمه، شما را یاری نموده و از طریق ارسال پیام کوتاه در دو نوبت (یادآوری اول و یادآوری دوم) در هرماه، پرداخت حق بیمه را یادآوری خواهد کرد.

همانطور که می دانید پرداخت جریمه برای همگان ناخوشایند است ولی متاسفانه در هر ماه تعدادی از کارفرمایان و بیمه شدگان به آن دچار می شوند. بعنوان مثال کارگاههای مشمول کمک دولت هستند در صورتیکه حق بیمه را بموقع پرداخت نکنند، برای حق بیمه ماه مورد نظر از کمک دولت خارج شده و
می بایست حق بیمه را مانند بیمه شدگان آزاد پرداخت نمایند. (حدود 3 برابر می بایست پرداخت نمایند.)


برای پیشگیری از جریمه می توانید به دو روش ثبت نام نمایید:

1- عضویت سایت: با عضویت در سایت امداد بیمه علاوه بر قرارگیری در سامانه یادآوری پرداخت حق بیمه، می توانید از نرم افزار محاسبه حق بیمه و بخش پاسخ به سوالات مرتبط با لیست بیمه، کار با نرم افزار و ارسال لیست اینترنتی بمنظور رفع اشکال نیز بهره مند شوید.
برای عضویت در سایت می توانید اینجا کلیک نمایید.

2- اشتراک یادآوری: این ثبت نام فقط جهت یادآوری پرداخت حق بیمه می باشد و در هر ماه (با توجه به مدت اشتراک) پرداخت حق بیمه برای شما یادآوری خواهد شد.
برای ثبت نام می توانید اینجا کلیک نمایید.

 

لطفا به این مثالها توجه فرمایید:
(کارگاههای مشمول کمک دولت): با فرض اینکه دستمزد بیمه شده حداقل دستمزد روزانه یعنی 309977 باشد، دستمزد ماهیانه وی در ماه 31 روزه بهمراه مزایا برابر با 10709287 ریال می باشد. حق بیمه وی با احتساب بیمه بیکاری 10 درصد دستمزد ماهیانه است یعنی 1070929 ریال.
ریال 1070929=10% × 10709287=1100000+9609287=31×309977
حال اگر حق بیمه بموقع پرداخت نشود، حق بیمه بصورت آزاد محاسبه شده و 30 درصد منظور خواهد شد و
می بایست 3212786 ریال پرداخت شود. (البته اگر لیست ارسال شده باشد بعلاوه 2 درصد جریمه تاخیر در پرداخت و اگر لیست ارسال نشده باشد، جریمه عدم ارسال لیست نیز به آن اضافه می گردد). در نظر بگیرید اگر کارگاه 2 یا 3 و یا نفرات بیشتری بیمه شده داشته باشد، برای هر نفر می بایست این مبلغ پرداخت شود. اگر دستمزد بیشتر باشد قطعا جریمه نیز بیشتر خواهد بود.

با ثبت نام در سایت امداد بیمه دیگر جریمه نخواهید شد و مطمئن باشید پرداخت حق بیمه را برای شما یادآوری خواهیم کرد.