آخرین مطالب
خانه / آموزش سامانه های مکانیزه سازمان تامین اجتماعی / دریافت برگ پرداخت بیمه شدگان اختیاری و مشاغل آزاد، کارگران ساختمانی و رانندگان بصورت اینترنتی

دریافت برگ پرداخت بیمه شدگان اختیاری و مشاغل آزاد، کارگران ساختمانی و رانندگان بصورت اینترنتی

 

yadavari2

 

با گسترش خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی امکان دریافت رمز اینترنتی برای صدور برگ پرداخت (فیش حق بیمه) بیمه های اختیاری و مشاغل آزاد، کارگران ساختمانی، رانندگان درون شهری و برون شهری (وانت بار، تاکسی، کامیون و وسایل نقلیه سنگین) بدون مراجعه به شعب نیز فراهم شده است. برای این منظور می توانید با ورود به سامانه به آدرس https://samt.tamin.ir  ابتدا راهنمای ثبت نام را مطالعه نموده و سپس ثبت نام نمایید و پس از ایجاد نام کاربری و رمز عبور(کد ملی) نسبت به دریافت برگ پرداخت و واریز وجه آن بصورت اینترنتی (غیرحضوری) اقدام نمایید. از مزایای این سامانه می توان به صرفه جویی در وقت، هزینه های ایاب ذهاب و همچنین دسترسی آسان بیمه شدگان فارغ از زمان و مکان جهت پرداخت حق بیمه اشاره کرد.

توجه داشته باشید که برای دریافت برگ پرداخت بیمه شدگان اختیاری و مشاغل آزاد، کارگران ساختمانی و رانندگان به نرم افزار تنظیم لیست بیمه و تهیه دیسکت نیازی ندارید فقط داشتن رمز اینترنتی کافی است.

ابتدا با ورود به سامانه صدور برگ پرداخت غیرحضوری به آدرس https://samt.tamin.ir صفحه زیر نمایش
داده می شود:

samt1

کد ملی بیمه شده و رمز اینترنتی را وارد نمایید.

توجه: اگر بصورت اینترنتی ثبت نام کرده اید، نام کاربری و گذر واژه، همان کد ملی شخص بیمه شده می باشد.

در صورتیکه صفحه تغییر رمز را مشاهده می کنید:

ramz21) در سطر اول، رمز اینترنتی دریافتی از شعبه (و یا کدملی) را وارد نمایید.
2) در سطر دوم، رمز دلخواه را وارد نمایید. (می توانید از عدد و یا ترکیبی از حروف و عدد استفاده نمایید.)
3) در سطر سوم، رمز دلخواه را مجددا تکرار نموده و بر روی گزینه "تغییر کلمه عبور" کلیک نمایید.

پس از ورود به سامانه، از منوی "عملیات بیمه شدگان خاص" بر روی گزینه "درخواست برگ پرداخت"  کلیک نمایید. (مطابق شکل زیر)

darkhast

در صفحه نمایش داده شده (شکل زیر)، مدت پرداخت را مشخص نموده و بر روی گزینه "ثبت درخواست" کلیک نمایید:

ekhtiari2

بیمه اختیاری

منظور از مدت پرداخت؛ تعداد ماههایی است که برای پرداخت حق بیمه در نظر دارید و این موضوع برای بیمه شدگان با توجه به نوع بیمه تفاوت می کند. لطفا توجه فرمایید:

بیمه کارگران ساختمانی: صدور فیش حق بیمه برای شما بصورت یکماهه است و برای هر ماه، یک برگ پرداخت صادر خواهد شد لذا عدد 1 را وارد نموده و ثبت نمایید. برای دریافت فیش های مربوط به ماههای بعد می بایست به تعداد آن درخواست ثبت نمایید. بعنوان مثال اگر در نظر دارید حق بیمه 3 ماه را پرداخت نمایید می بایست 3 نوبت درخواست برگ پرداخت ثبت نمایید (پس از صدور هر برگ پرداخت می توانید در هر نوبت درخواست، عدد 1 را وارد نمایید). توجه داشته باشید مهلت پرداخت حق بیمه هر ماه تا آخرین روز ماه بعد می باشد. 

تذکر: بیمه شدگان کارگر ساختمانی صرفا مجاز به درج 1 ماه در آیتم مدت پرداخت (ماه) میباشند و میبایست برای ماه گذشته، ماه جاری و 3 ماه آینده به طور جداگانه ثبت درخواست گردد.

بیمه رانندگان: صدور فیش حق بیمه برای شما نیز همانند بیمه کارگران ساختمانی بصورت یکماهه بوده و برای هر ماه یک برگ پرداخت صادر خواهد شد لذا عدد 1 را وارد نموده و ثبت نمایید.  پس از صدور برگ پرداخت، در صورت لزوم برای دریافت فیش های بعدی مجددا عدد 1 را در درخواست برگ پرداخت ثبت نمایید. لطفا به مهلت پرداخت توجه داشته باشید.

بیمه اختیاری و مشاغل آزاد: شرایط و ضوابط برای دریافت فیش بیمه شدگان اختیاری و مشاغل آزاد با بیمه شدگان کارگران ساختمانی و رانندگان متفاوت است.
لطفا به این مثال توجه فرمایید: فرض بر اینکه حق بیمه خود را تا اسفندماه 95 پرداخت کرده باشید، می توانید مدت 6 ماه را انتخاب نموده و یک برگ پرداخت شش ماهه برای ماههای 1و2و3و4و5و6 درخواست نمایید ولی پرداخت آن می بایست حداکثر تا تاریخ 1396/03/31 انجام پذیرد زیرا حق بیمه اولین ماه در این برگ پرداخت فروردین است و از آنجاییکه مهلت پرداخت حق بیمه هر ماه حداکثر تا آخرین روز ۲ ماه بعد می باشد، می بایست کل مبلغ برگ پرداخت تا پایان خردادماه پرداخت شود.  در غیر این صورت قرارداد منعقده از تاریخ عدم پرداخت حق بیمه (اولین ماهی که حق بیمه آن پرداخت نشده است) لغو و ادامه بیمه موکول به تسلیم تقاضای جدید و موافقت سازمان و انعقاد قرارداد مجدد خواهد بود.

برای درک بهتر موضوع به این مثالها توجه فرمایید:

(فرض بر اینکه حق بیمه تا اسفندماه 95 پرداخت شده و ماه جاری، فروردین باشد)

mohlat

اگر می خواهید حق بیمه را بصورت یک ماهه پرداخت نمایید عدد 1 را وارد کنید (بعنوان مثال حق بیمه فروردین ماه)؛ برای دریافت فیش حق بیمه و پرداخت آن از اول فروردین ماه تا پایان خردادماه مهلت دارید.

اگر می خواهید حق بیمه را بصورت دو ماهه پرداخت نمایید عدد 2 را وارد کنید (یعنی فروردین و اردیبهشت ماه)؛ برای دریافت فیش حق بیمه و پرداخت آن از اول فروردین ماه تا پایان خردادماه مهلت دارید.

اگر می خواهید حق بیمه را بصورت سه ماهه پرداخت نمایید عدد 3 را وارد کنید (منظور فروردین، اردیبهشت و خرداد می باشد)؛ برای این سه ماه نیز از اول فروردین ماه تا پایان خردادماه مهلت دارید.

به این نکته توجه داشته باشید؛ برای هر چند ماه درخواست برگ پرداخت، یک فیش صادر می شود.

پس از وارد نمودن مدت پرداخت (ماه) و ثبت درخواست، برای دریافت فیش حق بیمه، از منوی "عملیات بیمه شدگان خاص" بر روی گزینه "دریافت برگ پرداخت" کلیک نمایید:

daryaftدر صفحه نمایش داده شده (شکل زیر) به وضعیت درخواست توجه نمایید. پردازش درخواست شما معمولا چند دقیقه بطول می انجامد. زمانی که سامانه در حال پردازش درخواست شما می باشد، وضعیت درخواست "در حال بررسی" را نشان می دهد و پس از آن "صدور" و یا "عدم صدور" نمایش داده می شود.

vaziat

زمانی که وضعیت درخواست به حالت "صدور" تغییر یافت می توانید بر روی علامت ذره بین (آخرین ستون: امکانات) کلیک نموده و نسخه چاپی فیش حق بیمه را پرینت گرفته و آن را پرداخت نمایید و یا شناسه پرداخت و مبلغ را یادداشت نموده و بصورت غیرحضوری (عابربانک، سایت بانک رفاه و ملت، تلفن همراه و ثابت) جهت پرداخت حق بیمه اقدام نمایید.

تذکر مهم: بهترین موعد دریافت و پرداخت فیش حق بیمه، اول لغایت بیست و پنجم هر ماه می باشد. پس از ثبت درخواست و دریافت برگ پرداخت، در صورت تمایل به پرداخت غیرحضوری حق بیمه، قبل از مهلت مقرر شده در برگ پرداخت (حداقل ۷۲ ساعت)، نسبت به پرداخت وجه آن اقدام نمایید. همچنین به دوره برگ پرداخت در وسط فیش توجه داشته باشید. (بعنوان مثال: دوره از 1396/01/01 تا 1396/01/31   منظور حق بیمه فروردین ماه می باشد که مهلت پرداخت آن با توجه به نوع بیمه متفاوت است و لازم است در نظر داشته باشید.)

توجه: در صورتی که بیش از یک روز، درخواست در وضعیت "در حال بررسی" باشد ضروری است با شماره تلفن 64015 در تهران و یا 66909620-021 و  64015001 021 در شهرستانها، جهت بررسی و رفع مشکل مربوطه تماس گرفته شود.

همچنین در صورتی که وضعیت درخواست "عدم صدور" باشد می توانید در ستون توضیحات، علت آن را مشاهده نمایید.

با بستن مرورگر می توانید به کار خود پایان دهید.

موفق باشید.

yadavari2